سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سن برای لمینت دندان چقدر است

لمینت کامپوزیت چگونه روی دندان قرار میگیرد

    نظر

پس از اعمال، لمینت حداقل برای چندین سال روی دندان باقی می ماند و ممکن است برداشتن آن کمی دردناک باشد.از آنجایی که دندان ها برای چسباندن لمینت به دندان ها کمی ساییده یا بریده شده اند، در صورت عدم نصب ست جدید، برداشتن آن ها بر شکل صورت و دندان ها تأثیر می گذارد.نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که روکش های سرامیکی به راحتی نمی شکنند، اما اگر ترک خوردند، باید لمینت تراشه شده را جدا کرده و روکش جدید را جایگزین کنید.دندان قروچه می تواند به لمینت آسیب برساند و گاهی اوقات دندان های زیر لمینت می توانند فرسایش پیدا کنند و در آینده به روکش ها، روکش ها، ایمپلنت های دندانی یا مینی ایمپلنت های دندانی نیاز داشته باشند.



لمینت کامپوزیت چگونه روی دندان قرار میگیرد



لمینت کامپوزیت چگونه روی دندان قرار میگیرد :

   دندانپزشک ابتدا دندان ها را تمیز می کند، آنها را تغییر شکل می دهد و آنها را برای قرار دادن لمینت کامپوزیت رزین آماده می کند. دندانپزشک پس از آماده سازی دندان، مواد کامپوزیت را به دندان می چسباند و به آن شکل می دهد. دندانپزشکان رنگ این نوع لمینت را تغییر می دهند تا شبیه دندان های طبیعی فرد شود. سپس دندانپزشک از نور برای خشک کردن و سفت شدن کامپوزیت استفاده می کند. پس از خشک شدن روکش ها، دندانپزشک آنها را صاف و صیقلی می کند تا شبیه دندان های واقعی شوند.



لمینت سرامیکی چگونه روی دندان قرار میگیرد



لمینت سرامیکی چگونه روی دندان قرار میگیرد :

هنگام قرار دادن لمینت سرامیکی، ابتدا دندانپزشک بخشی از مینای دندان را برمی دارد و یک قالب دندانی برای قالب گیری آن ایجاد می کند. پس از بررسی اولیه، قالب برای ایجاد یک لمینت سرامیکی سفارشی به آزمایشگاه ارسال می شود. زمانی که لمینت اصلی در حال آماده شدن است، دندانپزشک ممکن است یک لمینت موقت روی دندان بگذارد. در قرار بعدی شما، دندانپزشک بررسی می کند که آیا لمینت برای شما مناسب است و آیا رنگ مناسب لمینت را گرفته اید یا خیر. سپس تغییرات لازم را انجام دهید. در نهایت لمینت به دندان ها چسبانده می شود.



لمینت کامپوزیت



جمع بندی :

آیا نگران دوران نقاهت بعد از لمینت هستید؟ دوره نقاهت بعد از لمینت روی دندان بسیار کوتاه است. در ابتدا، دندان ممکن است کمی به دما حساس باشد یا خیلی خفیف درد داشته باشد. در بیشتر موارد به دلیل دندان های درخشان و لبخند زیبایتان به سختی متوجه این دردهای خفیف خواهید شد.مراقبت از لمینت مانند مراقبت از دندان است. شما باید به طور منظم ویزیت ها و تمیز کردن دندان ها را برنامه ریزی کنید. همچنین باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و دندان ها و لثه های خود را همیشه تمیز نگه دارید. هرچه بهتر از دندان های خود مراقبت کنید، لمینت شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت و زیبا به نظر می رسد.